Za Válku zrcadel se česká fantasy scéna nemusí stydět

180

České fantasy není mezi čtenáři, kteří jej cíleně nevyhledávají, příliš známé. A to je velká škoda. Proto jsme se rozhodli vám ho trochu přiblížit. Loňské léto jste se dozvěděli o pohanském strážci země Galgadovi. Tentokrát vás očaruje záhadná dívka Ankara.

Ankara se narodila jako zrcadlo. V její tváři každý spatří to, po čem jeho srdce touží – mrtvou milenku, dávno ztracenou sestru nebo věrnou přítelkyni. Díky této její schopnosti byla dlouho využívána jako účinná zbraň v boji o moc arcimágem Citadely. Povrchní intriky ale musely jít stranou, když se začaly vytvářet trhliny, kterými na svět pronikají příšery ze Soumraku. Nestvůry bažící po krvi a poháněné zakázanou krvavou magií. Ankara dospěla z dívky v ženu a za pomoci svých magických schopností může tuto invazi zastavit. Na její cestě jí pomáhají nejrůznější individua, od bývalé mocné čarodějky po osamělého hraničáře.

Autorčin svět je krutý, není v něm moc místa pro soucit a radost. Na každém kroku čeká nebezpečí a stíny jsou plné věcí, které jen čekají, aby obnažily střeva nebohých obětí. Ženy slouží jako nástroje k získání informací nebo jen k prosté potěše. Mocní se handrkují o svá teplá místečka i tváří v tvář blížící se zkáze světa. I když po obloze v noci krouží tři měsíce, není tento svět příliš odlišný od toho našeho. Magie je v něm poměrně běžná, vyučuje se na kouzelnických školách. Většina hlavních hrdinů toho zažila dost na to, aby si ještě dělali nějaké iluze. Možná i proto oplývají suchým, až morbidním humorem. Tereza Matoušková má bohatý slovník, umí psát příběh, který pořádně odsýpá. Je pravda, že občas až příliš. Čtenář proskáče pozoruhodným životem Ankary na chůdách a zamrzí ho, že neviděl větší detaily jejích zajímavých dobrodružství. Působí trochu jako ochutnávka čokolády – nikdo si přeci nemůže myslet, že vám dva čtverečky postačí.

Válka zrcadel

Knize by neuškodilo mnohem více stran a propracovanější příběh, jelikož tento fantastický svět má velký potenciál. Jedná se ale o svěží, svižné čtení, kterého nebudete litovat.

Kniha: Válka zrcadel

Autor: Tereza Matoušková
Vydalo: Fantastická Epocha, 2017
Formát: měkká vazba, 125×200
Strany: 224 stran
Cena: 185 Kč

7
Práce s jazykem
9
6
recenze-kniha-valka-zrcadelPříběh má rychlý spád a nikde se příliš nezdržuje. Kniha obsahuje barvitý jazyk, suchý humor a živý popis bitev. Zvraty v příběhu nejsou zrovna nápadité a vývoj událostí dokážete lehce uhodnout.