Fanoušci série Strážců galaxie mohou slavit. Je tady další sešit s novou dávkou komiksových příběhů této vesmírné týmovky. V druhém díle série Strážců galaxie s podnázvem Angela pokračujeme v událostech, které se staly v Kosmických Avengers. Dozvíme se, co mají vesmírní vládci v plánu s domovinou Star-Lorda? A hlavně, co s ní má v plánu jeho otec?

V předchozím díle se Strážcům podařilo uniknout jednotkám krále Spartaxu. Ten prosadil zákon, že se k Zemi nesmí nikdo přiblížit. A Strážci tento rozkaz neuposlechli a Zemi zachránili od vesmírné invaze. Už z předchozího dílu bylo jasné, že Quillův otec J´Son má něco za lubem a doufali jsme, že v tomto díle se to dozvíme. Bohužel, zase si musíme počkat.

První sešit měl velice dobře našlápnuto a připravil skvělý příběh, který plynul a byl jasný. V tomto booku se to ale zopakovat nepodařilo. Hned od počátku jsme hozeni do děje bez jakéhokoliv vysvětlení. Ti, kterým se jednička nedostala do ruky, mohou mít ze začátku trochu problém. Ale ne až tak velký. Autoři se totiž v průběhu úplně odklonili od původně nastavené dějové linky. Jediným pojítkem zůstává postava Iron Mana, který je opět členem týmu. A i ten mi přijde občas trochu ztracený.

Problém celého komiksu je, že jednotlivé sešity na sebe ne zcela navazují. V každém čísle se ocitneme někde jinde s novou dávkou událostí a bez vysvětlení. Jako by nějaký důležitý komiks chyběl. Kde se vzala kolize dimenzí? Proč se dotkla jenom Quilla? A proč mají všichni takový zájem o Zemi? Tyto otázky nám zůstanou nezodpovězeny. Situaci nepomáhají ani rozepře mezi členy týmu.

Důležitou novou postavou je Angela, krásná bojovnice z jiné dimenze. Snad dokonce ze samotného nebe. I když je zpočátku považována za hlavního záporáka, ukáže se, že je jen obětí kolize a byla do našeho vesmíru přenesena. Nakonec se i ona přidává ke Strážcům a vytvoří údernou dvojici s Gamorou. Její pomoc ocení hlavně při další invazi na Zemi, kterou tentokrát vede Thanos.

Na kresbě se podílelo více autorů a je to vidět. Tím, že je každá část namalovaná jinak, se můžou někteří čtenáři cítit ještě více ztraceni. Jedná se ale o poměrně povedené kresby i coloring, zvláště poslední část je velice hezky zpracovaná. V tomto směru se nejedná o žádné velké rozčarování.

Příběhem měl komiks našlápnuto velmi dobře. Jen je škoda, že to autoři nedotáhli do konce. Velmi široké pojetí a mnoho dějových linií vytvořilo výsledně chaos. Přestože se v tom dá zorientovat, trochu to kazí finální dojem. Oproti předchozímu sešitu se jedná trochu o zklamání. Komiks ale posunul děj dál a snad už se v příštím díle dočkáme zodpovězení otázek, které si pokládáme od první knížky.

Komiks: Strážci galaxie 2: Angela

Scénář: Brian Michael Bendis
Kresba: Sara Pichelliová, Francesco Francavilla, Kevin Maguire
Obsahuje sešity: Guardians of the Galaxy, vol. 3, č. 4-10
Překlad: Ľudovít Plata
Autorka fotografií: Sára Chalupová
Nakladatelství: Crew
Počet stran: 168
Formát: 257×167 mm, brožovaná
Vydání: první
Rok vydání: listopad 2017
Cena: 332 Kč

6
Kresba
7
7
recenze-komiks-strazci-galaxie-angelaPokračování série Strážců Galaxie přineslo drobné zklamání. Přesto se ale stále jedná o kus poctivé komiksové práce. Děj je trošičku horší na zorientování a je dobré mít znalosti z předchozích částí. A to i když na sebe navzájem moc nenavazují a tvůrci nic moc nevysvětlí.